Vásárlási szabályzat
A webshopon történő böngészés
A webáruházunkban tetszés szerint, személy azonossága felfedése nélkül barangolhat. Regisztrációs kényszer nélkül megismerkedhet termékeinkkel, szolgáltatásainkkal. Az oldalon történő barangolás egyszerűségét a rendszerezett termékkategóriák, az útvonal mutató, valamint a Főmenü is segíti.
Termékeinket rendszerezve, kategorizálva az oldal tetején találja. Egyes kategóriákon belül további alcsoportokat talál, így is egyszerűbbé téve a böngészést. A kiválasztott termékkategóriákon belül az egyes termékek rövid leírását találja. A kiválasztott termékre kattintva bővebb leírását, nagyobb fényképét talál, illetve tájékoztatást kap a szállítási és fizetési módokról. Az oldal alján a fontosabb információkat találja.
Az oldalon szereplő árakat bruttó, azaz ÁFÁ-val növelten tüntetjük fel. (Az árváltozás jogát fent tartjuk).
Regisztráció
Regisztrálni az oldal tetején, jobb oldalt, a Belépés gomb megnyomása után a „Hozz létre saját fiókot” elindításával, vagy a rendelés leadása után lehet.
A regisztráció célja, hogy megkönnyítse a webshopon történő vásárlást, valamint így kedvezményezett lesz az áruház egyedi ajánlataira, illetve értesülhet az aktuális információkról, kedvezményekről, eseményekről. Megígérjük, nem bombázzuk felesleges információval, mi sem szeretjük a SPAM-et!
Regisztráció során a következő adatokat szükséges megadni:
E-mail cím: fontos, hogy létező e-mail címet adjon meg, melynek fogadó tárhelye nem telt be. Kérjük, ügyeljen a helyes formátumra!
Vezetéknév, Keresztnév: ez lesz az alapértelmezett szállítási és számlázási név. (Cég esetén utólag van lehetőség a pontos adatok megadására a „Fiókom” menüpontban.)
Mobiltelefon: fontos, hogy olyan telefonszámot adjon meg, ahol rendelése leadását követően el tudjuk érni adatai egyeztetésével, illetve a megrendeléssel kapcsolatban.
Regisztrációt követően létrehozásra kerül egy saját fiók, ahol meg lehet adni a címeket, telefonszámokat, cég adatokat. Nyomon lehet követni a rendeléseket, a kívánság listát, illetve az értesítéseket.
Kijelentjük továbbá hogy a részünkre a regisztráció során megadott személyes adatait bizalmasan kezeljük! Azokat harmadik félnek nem adjuk át! Bővebb tájékoztatást az Adatvédelmi tájékoztatóban talál. (https://akosbike.hu/index.php/hu/adatvedelmi-tajekoztato)
Vásárlás kezdeményezése
Oldalunkon található termékek közül a "Kosárba" gombbal kezdeményezheti az áru vásárlását/megrendelését. Ha befejezte a válogatást és szeretné megrendelni a kiválasztott termékeket, akkor jobb felül a "Kosár " gombbal tudja elindítani a megrendelést.
A regisztráció nem feltétele a vásárlásnak.
A rendelési felület
A rendelési felületen az alábbi adatokat szükséges megadnia:
Fontos, hogy adatai megfeleljenek a valóságnak, mert ez lesz a számlázási neve, illetve bármilyen felmerült kérdés esetén ezen a telefonszámon fogjuk keresni Önt!
Szállítási mód: Itt ki tudja választani, hogy futárszolgálattal vagy személyes átvétel során szeretné átvenni a megrendelést.
Futárszolgálat esetén meg kell adni a szállítási címet.
Összegzés: Itt látható a teljes megrendelés, ami még módosítható, illetve itt adható megjegyzés a rendeléshez.
Rendelés leadása: mielőtt megerősíti megrendelését, kérjük, olvassa el az ÁSZF-et, majd elolvasása és értelmezése után pipálja ki azt. Így már leadhatja megrendelését, melyet azonnal megkapunk.
Webshopunkban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen ÁSZF-et, illetve tisztában van a rendelés menetével.
Adatbeviteli hibák javítása
A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a rendelési felületen. Továbbá megrendelés elküldését követően, de még a termék feladását megelőzően telefonon, illetve e-mailen kérheti a hibák kijavítását, vagy adott esetben le is mondhatja a rendelését.
A rendelés visszaigazolása
Rendelése leadását követően, a lehető leghamarabb, de maximum 24 órán belül először egy automata visszajelzést kap a vásárló, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a vásárló megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül a vásárló ajánlata elfogadásának.
Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az automatikus visszajelzést követően az alábbi esetekben kap a vásárló egy második e-mailt:
- ha a termék(ek) jelenleg nincsenek készleten,
- ha a vásárlónak kérdése volt,
- ha előre utalást választotta fizetési módnak, (ebben az esetben az utalás előtt mindenképp várja meg a második emailt, tekintettel arra, hogy előfordulhatnak átmeneti készlethiányok, illetve több termékünkből csak 1-1 darab áll rendelkezésre és az üzletünkben történő eladások esetén nem kerül le azonnal a termék a weboldalról)
FIZETÉSI MÓDOK
Utánvét
A megrendelés során kérhető az utánvét lehetősége, ilyenkor a csomag átvételekor a futárnak kell, a szállítási díjjal és az utávét díjával növelt értéket kifizetni a futárszolgálatoknál a legtöbb esetben lehetőség van bankkártyás fizetésre is.
Az utánvét díja:
- alkatrészek, kiegészítők, gyerek kerékpárok (24" kerékméretig), edzőgörgők, kerékpárszállítók és egyéb speciális termékek esetében 500 Ft
- felnőtt kerékpárok (26" kerékmérettől) esetén 1.000 Ft
Előre utalás
A megrendelés után, az automatikus válaszüzenetet követően, küldünk egy megerősítő e-mailt, hogy minden megrendelt termék rendelkezésre áll és indítható az utalás. A sikeres átutalás megérkezte után, számlát állítunk ki, melyet mellékelünk a termékhez a csomagban, majd feladjuk a csomagot. A csomagot 2 munkanapon belül kézbesítik.
Az átutaláshoz szükséges adatokat itt is elérheti:
Név: Ákossí Sport Kft.
Bankszámlaszám: (K&H Bank) 10402915-50526549-89861004
Készpénzes/Bankkártyás/SZÉP kártyás fizetés
Személyes átvétel esetén üzletünkben lehetőség van készpénzes, bankkártyás és bizonyos szolgáltatások esetén SZÉP kártyás fizetésre is.
SZÁLLÍTÁSI/ÁTVÉTELI MÓDOK
Személyes átvétel
Ha úgy dönt, hogy személyesen szeretné átvenni a megrendelt terméket, akkor azt megteheti címünkön: 2100 Gödöllő, Szilhát u. 39. szám alatt.
Kérjük, szorítkozzon a 3 munkanapon belüli átvételre. Ha előre láthatólag a három munkanapon belüli átvétel nem fog sikerülni, akkor kérjük, előzetesen telefonon értesítsen bennünket. Ilyenkor a megrendelt terméket a megbeszélt időpontig fenntartjuk a megrendelőnek.
Figyelem! Egyeztetés hiányában a megrendelt termékeket maximum 7 napig tároljuk, ezt követően visszakerülnek a weboldalra.
Házhozszállítás futárszolgálattal
A megrendelt termékek kiszállítását futárszolgálattal is kérheti.
Alkatrészek, kiegészítők, kisebb csomagok esetében partnerünk a GLS Hungary Kft.
Nagyobb csomagok (kerékpárok) esetén partnerünk a Fuvar.hu/Magyar Posta Zrt. (MPL)
Kézbesítéssel kapcsolatos hasznos tudnivalók:
A kézbesítés munkanapokon (hétfőtől péntekig) munkaidőben (8.00 - 17.00 óra között) történik.
Célszerű olyan cím megadása ahol a kézbesítés ideje alatt eléri a futár.
A csomagokat a feladástól számított 2-3 munkanapon belül kézbesítik, de akár már másnap megérkezhet.
Ha nem sikerül elsőre kézbesíteni a csomagot, akkor a második kézbesítés előtt értesíti a futár a várható érkezésről.
Kiszállítást csak magyarországi címre van módunk teljesíteni.
FONTOS a megrendeléskor kitölteni:
Telefonszám és email cím: legfontosabb, az alapvető számlázási és szállítási információk mellett egy létező telefonszám, illetve (a futárszolgálat külön kérésére) email cím megadása, amelyre értesítést kap, a csomag várható érkezéséről, valamint ha a futár nem találja a megadott címen, akkor ezen a telefonszámon keresztül veheti fel önnel a kapcsolatot, a csomag átadásával és az esetleges másodszori kézbesítés időpontjával kapcsolatban.
SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG
Az Ákossí Sport Kft. átvállalja a szállítási költségek egy részét, így kedvezménnyel csökkentett szállítási díjat vagy ingyenes szállítást tudnak a vásárlók igénybe venni.
Az alábbi esetben INGYENES a szállítás:
- alkatrészeinkből vagy kiegészítőinkből összeválogatott csomag esetén, ha a termékek összértéke meghaladja a bruttó 29.999 Ft-ot
Egyéb esetekben a szállítási díj mértéke:
- alkatrészek / kiegészítők vásárlásakor 1.500 Ft
- edzőgörgő, kerékpárszállító, speciális termék esetén 2.500 Ft / csomagáron
- gyerek kerékpár vásárlásakor 24" kerékméretig kerékpáronként 3.000 Ft / csomagáron
- felnőtt kerékpár vásárlásakor 26" kerékmérettől kerékpáronként 3.500 Ft / csomagáron
Kerékpárok, edzőgörgők, gyerekülések, kerékpárszállítók esetén az árak darabonként értendők! (a csomag méretei miatt nincs lehetőségünk több darabot egy csomagként feladni).
A szállítási költségek a megrendeléskor feltüntetésre kerülnek a rendelési felületen. Előfordulhatnak a szállítási díjnál eltérések-a weboldal hiányosságai miatt- ezt minden esetben jelezzük a megrendelő felé.
A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
A rendelések feldolgozása a lehető leghamarabb, de maximum 24 órán belül megtörténik, postára adása munkanapokon, hétfőtől-péntekig 8-14.00 óra között történik. Hétvégén vagy munkaszüneti napokon leadott rendelések feldolgozása következő munkanap történik.
Ha a rendelés beérkezését követően azt állapítjuk meg, hogy a megrendelt termék nincs raktáron/időközben értékesítésre került, akkor jogunkban áll helyette Önnek felajánlani egy hasonló minőségű és értékű terméket vagy szolgáltatást, vagy a szerződéstől visszalépni.
Amennyiben nem a rendelésben foglalt terméket, vagy annak nem megfelelő kiegészítőjét küldtük el, természetesen áruházunkat terheli minden, a pontos teljesítés érdekében felmerült költség (újra csomagolás, postázás, visszáru postaköltsége).
ELÁLLÁS
A vásárlónak jogában áll 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól.
Az elállási/felmondási határidő
A termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Az elállási jogát a Vásárló a szerződés megkötésének napja (azaz a termék megrendelésének visszaigazolása) és a termék megérkezésének/átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállás menete
Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Postai cím: Ákossí Sport Kft., 2100 Gödöllő, Szilhát u. 39.
E-mail: kerdes@akosbike.hu
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. (Katt ide!)
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha a Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket.
A Vásárló kötelezettségei elállás esetén
Ha a vásárló a szerződés alapján terméket vett át:
- A Vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni boltunkban (2100 Gödöllő, Szilhát u. 39.). A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
- A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.
- A Vásárló felel a termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, amelyet az Ákossí Sport Kft. részére köteles megtéríteni.
A termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő esetleges értékcsökkenést, a termék visszaérkezését követően megvizsgáljuk.
JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
A Vásárló az Ákossí Sport Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.)
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Ákossí Sport Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fenn állt.
Ha a dolog meghibásodásában a vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha az eladó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági, illetve garanciális igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesíthet.
Jótállás
Az Ákossí Sport Kft. a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztási cikkek esetében jótállásra köteles. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesíthet csereigényt, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kötelező jótállás megléte nem érinti a fogyasztó törvényből eredő egyéb (például szavatossági) jogait.
A használt termékekre nem vonatkozik a jótállás, csak a kellékszavatosság és a termékszavatosság érvényesíthető, azonban az Ákossí Sport Kft. külön garanciát nyújt ezen termékekre, melyet minden esetben feltüntetünk a vásárláskor. A garancia menüpont alatt bővebb tájékoztatást talál.
Az elállásról és szavatossági jogokról részletesebb tájékoztatást talál a https://akosbike.hu/index.php/hu/aszf menüpont alatt.
Garancia és termékvisszavétel a használt kerékpárok esetén
Az Ákossí Sport Kft. az általa értékesített használt kerékpárokra (a törvényben meghatározott szavatossági időn túlmenően) általában 6 hónap garanciát vállal, mely termékoldalon feltüntetésre kerül.
Meghibásodás esetén a boltunkban (2100 Gödöllő, Szilhát u. 39.) személyesen vagy telefonon (+36 70 504 04 22) tájékoztatják a teendőkről.
A garanciális feltételekről részletes tájékoztatást a „Használt kerékpár garancia” menüpont alatt talál.
Az Ákossí Sport Kft. a használt kerékpárok esetében speciális termékvisszavásárlást tesz lehetővé, amennyiben a vásárló vásárlást követően „meggondolja magát”.
Ez a speciális ajánlat a vásárlást (a termék kifizetését) követő 2 héten belül visszahozott használt kerékpárokra vonatkozik, melyet az eladási ár 10%-al csökkentett árán vesz vissza a bolt. A 10%-os árcsökkenést a termék újbóli átnézése és egyéb a termékkel kapcsolatos adminisztratív többlet feladatok indokolják.
Amennyiben a 2 hetes használatból eredően a termékek állaga jelentősen romlott, (a nem rendeltetésszerű használatból, helytelen tárolásból, illetve kezelésből, rongálásból, elemi kárból, természeti csapásból, stb kifolyólag), úgy a visszavételi ár tovább csökken az állagromlás mértékével.
További kérdés esetén szívesen segítünk:
Címünk: 2100 Gödöllő, Szilhát u. 39.
Telefonszám: 06 70/504 04 22
kerdes@akosbike.hu Email címünk: